Carl Anton Trygg

Alla inlägg den 1 februari 2014

Av Anton Trygg - 1 februari 2014 22:42

Örebro grep halmstrå i Leksand

Chanslöst och avklätt senast hemma mot Växjö. Örebro Hockey studsade upp och besegrade Leksand på bortais på lördagen.


Örebro Hockey blev utspelat hemma mot Växjö i den senaste SHL-omgången, 3-6.
Kvalserien kommer allt närmare och det är viktigt att den negativa formkurvan börjar att vridas åt rätt håll inför vårens rysaravslutning. Inte minst står hedern på spel denna eftermiddag.

Och Örebro gjorde en bra bortamatch i Tegera arena, vann med 3-1 i säsongens första seger över just Leksand. Marko Anttila styrde in 1-0 på Bobbo Peterssons skott i mitten av andra perioden.

I tredje kvitterade Leksand i powerplay genom Jacob Blomqvist, men Jared Aulin replikerade på en retur efter skott av Marko Anttila. I slutminuten punkterade Jonas "Sill" Karlsson matchen med sitt första SHL-mål i tom kasse.

HV71 besegrade Färjestad med 5-3, avståndet mellan dessa två lag oförändrat.

Av Anton Trygg - 1 februari 2014 20:59

Hej! Jag tittar nu Melodifestivalen 2014 och firar ÖREBRO HK som vinnare. DET ÄR VI SOM ÄR ÖREBRO. Kramizar <3 /A

Av Anton Trygg - 1 februari 2014 20:43

Hej! Jag var på eftermiddag/kvällen i TEGERA ARENA och såg ÖREBRO HK som vinnare. Nu är jag hem Ludvika igen från Leksand. Jag ska nu firar segern med att äta en god glass. Ha det så bra på er alla Örebroare. Kramziar <3 /A

Av Anton Trygg - 1 februari 2014 19:18

Hej på er alla Hockey-Vänner!
Äntligen besegrade ÖREBRO HK skräplaget LEKSANDS IF med hela 3-1 på bortaplan i TEGERA ARENA i Dalarna. I första perioden var resultatet 0-0 till båda lagen. I andra perioden tog ÖREBRO HK ledningen med 0-1 mål av Bobbo Petersson. I tredje perioden kvitterade ÖREBRO HK till 1-2 mål av Jared Aulin. Sen kom också 1-3 i öppen kassen mål av Jonas Karlsson. Och då får man tack ÖREBRO HK till en bra bortamatch i Leksand. Och då säger jag Jätte grattis ÖREBRO HK till tre sköna poäng. Ha en bra kväll/natt på er alla Hockey-Vänner/Örebro fans. /Anton

Av Anton Trygg - 1 februari 2014 14:09

      [Bild]

Av Anton Trygg - 1 februari 2014 08:56

Godmorgon!
Nu ska jag gå upp och äta en god frukost. Och sen göra iordning mig. Sen ska jag och Dan åka till Leksand. Ha en bra dag på er alla. Kramizar <3 /A

Presentation


Hej! Jag heter Anton Trygg och kommer från Ludvika i Dalarnas län men bor också i Örebro. Här på bloggen kommer jag och skriva om allt möjligt. Hälsningar från Anton

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards