Carl Anton Trygg

Alla inlägg under januari 2013

Av Anton Trygg - 31 januari 2013 23:04

Godnatt alla hockey-vänner. Nu ska jag sova gott. /Anton

Av Anton Trygg - 31 januari 2013 22:55

Hej alla ishockey intresserade! Nu vann ÖREBRO HK igen. Nu mot skräplaget TINGSRYD AIF med 3-2 hemma i Behrn Arena i Örebro. Nu är det sjätte raka segern för bästa laget ÖREBRO HK. Nu hoppas jag att ÖREBRO HK vinner på lördag borta mot dåliga laget ALMTUNA IS i Uppsala. Då blir det sjunde raka segern för ÖREBRO HK. Jag var och titta på match med Kenneth i Behrn Arena. Nu kan jag sova gott. Ha en bra natt och sov gott på er alla hockey-vänner! /Anton.

Av Anton Trygg - 31 januari 2013 07:00

God morgon på er
hockey-vänner och
vanliga-vänner. Ha
en jätte bra torsdag
på er alla. /Anton.

Av Anton Trygg - 31 januari 2013 06:54

Hockey ikväll!

Av Anton Trygg - 30 januari 2013 22:21

Godnatt på er alla ute i Sverige!

Av Anton Trygg - 30 januari 2013 20:26

Nästa hemmamatch

Örebro - Tingsryd

torsdag 31 januari 19:00

Av Anton Trygg - 30 januari 2013 20:19

Den maten ska jag göra på måndag här på elevhemmet!
 
Fläskfilé med sås och ugnsstekta grönsaker
Lättlagad fläskfilé i ett recept tillsammans med god sås med smak av senap och vitlök. Fräscha, ugnsstekta grönsaker till fläskfilén gör maträtten komplett. ...
 
 
Ingredienser  
500 g fläskfilé  
2 st pressade vitlöksklyftor  
2 tsk Svenskt Smör från Arla  
1⁄2 tsk salt  
1 krm svartpeppar  
1 tsk rosmarin  
2 1⁄2 dl Kelda® mellangrädde  
2 tsk dijonsenap  
1⁄2 st köttbuljongtärningar  
1 msk hackad färsk persilja
 
Ugnstekta grönsaker:  
400 g potatis  
600 g blandade grönsaker t ex morötter, rödlök, squash  
2 tsk Svenskt Smör från Arla  
1⁄2 tsk salt  
1 krm svartpeppar
 
Gör så här:
Börja med grönsakerna: Sätt ugnen på 225 °. Skala potatis, morötter och lök. Skär alla grönsaker i bitar eller klyftor. Lägg smöret i en liten långpanna och låt det smälta i ugnen. Ta ut långpannan. Lägg i grönsakerna, krydda och vänd runt. Stek i mitten av ugnen ca 30 min.
Skär köttet i skivor. Skala och hacka vitlöken. Bryn köttet i smör i en stekpanna. Krydda med salt, peppar och rosmarin. Vispa ihop grädde, vitlök och senap. Häll det bredvid köttet i pannan och smula i buljongtärningen. Låt det koka några min. Strö över persilja.
 
 
Serveringsförslag:
Servera med grönsakerna.

 

Av Anton Trygg - 30 januari 2013 20:05

Hej alla ishockey intresserade! Imorgon är det en ny match. Jag och kenneth ska gå på matchen imorgon. Då ska ÖREBRO HK vinna mot skräpplaget TINGSRYD AIF imorgon hemma i Behrn Arena i Örebro. Imorgon ska jag heja fram ÖREBRO HK till sjätte raka segern. Lycka till imorgon ÖREBRO HK. Nedsläppa är KL: 19.00 i Behrn Arena. Två viktiga matcher för ÖREBRO HK den här vecka. Ha en bra kväll/natt på er alla hockey-vänner. /Anton. — i Örebro, Örebro Län

 

Presentation


Hej! Jag heter Anton Trygg och kommer från Ludvika i Dalarnas län men bor också i Örebro. Här på bloggen kommer jag och skriva om allt möjligt. Hälsningar från Anton

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards