Carl Anton Trygg

Alla inlägg den 20 februari 2013

Av Anton Trygg - 20 februari 2013 23:02

Förlust i Oskarshamn

                   

2013-02-20

Örebro nollade nere i mörka Småland. Oskarshamn vann med 1-0


Hensidan når en besviken Peter Andersson.


Hur vill du beskriva matchen?


- Jaaaa.....matchstarten var okey. Vi hanterade deras väntade anstormning bra och det var bra med 0-0 efter första perioden. Andra perioden var lite blekare från vår sida. Vi blev passiva och förlorade närkamper. De fick 1-0 och hade chans på mer, men Tim räddar oss då. Vi lyfter oss lite i tredje perioden, men som helhet gör vi en blek insats. Jag är grymt besviken på våra forwards och det offensiva spelet, säger Peter Andersson.


Vad var bra, som vi kan ta med oss nästa match?


- Att vi bara släpper in ett mål är ju bra!


Spelarkritik?


- Tim Sandberg var bra igen! Målvaktsspelet har verkligen lyfts hos oss, utbrister Andersson.


Hur ladda till nästa match, på fredag?


- Hem, äta, sova, så är det snart ny match igen!


Som Per Elofsson sa, "bryt ihop och kom igen!"


- Det ska vi göra, hälsar Peter Andersson, nedifrån i de djupa, mörka, dystra småländska skogarna.

Av Anton Trygg - 20 februari 2013 22:58

Oskarshamn-Örebro 1-0

 
Stefan Ridderwall spenderade första halvan av säsongen i Örebro innan flyttlasset gick till Oskarshamn. I kväll ställdes han mot sin förra klubb och höll nollan.
 
Ridderwall räddade alla 16 skott som han fick mot sig och Victor Backman gjorde matchens enda mål. Backman, som är inlånad från Frölunda, har därmed gjort poäng i samtliga sju matcher han spelat i IKO-tröjan.
 
I och med segern har Oskarshamn sex poäng ned till PlayOff-strecket med fyra omgångar kvar att spela. Örebro är fortsatt sexa i tabellen.
Av Anton Trygg - 20 februari 2013 22:43

Hej alla ishockey intresserade! Ikväll förlorade ÖREBRO HK mot IK OSKARSHAMN med
0-1 i arenan Oskarshamn i Oskarshamn. Då fick inte ÖREBRO HK någon tre poänger hem till Örebro. Då hoppas jag att ÖREBRO HK vinner hemma i Behrn arena I Örebro på fredag mot skräplaget DJURGÅRDENS IF. Ha en bra natt på er alla hockey-vänner. /Anton

Av Anton Trygg - 20 februari 2013 21:40

Hej! Denna dag var bra till slut. När Amanda kom och var med mig och vi spelade gittar hero och tittade på tv nu på kvällen. Och nyss såg jag på matchen mellan Oskarshamn - Örebro på datorn. När jag satte på matchen då blev det inge ljud i högtalarna. Då blev jag förbannat. Och då tänkte jag att jag inte kunde se någon match. Då hjälpt min storebror Alexander mig och fixade ljudet. Så till sist kunde jag se matchen ändå. Jag missade första och andra perioden. Och där här blir en bra kväll/natt också. Ha en bra kväll/natt på er alla vänner. /Anton ♥

Av Anton Trygg - 20 februari 2013 11:12

Hej! Jag sov ganska länge idag. Men det är ju så skönt och sova när man ha sportlov. Men nu ska jag gå upp och och göra någon nytta och jag börjar dag med och äta frukost. Sen får jag se vad jag ska göra resten av dagen. Ha en bra onsdag på er alla. /Anton <3

Presentation


Hej! Jag heter Anton Trygg och kommer från Ludvika i Dalarnas län men bor också i Örebro. Här på bloggen kommer jag och skriva om allt möjligt. Hälsningar från Anton

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards