Carl Anton Trygg

Alla inlägg den 28 mars 2013

Av Anton Trygg - 28 mars 2013 23:44

Godnatt!

Av Anton Trygg - 28 mars 2013 23:15

Hej på er alla! Gud var jag är lyckilg. Den här kvällen är den bästa kvällen i mitt liv. Örebro upp till eliserien. Och nu kan jag gå in och ducha och vara nöjd och glad. Och sen kan jag lägga mig i sängen och sova gott. Går inte och beskriva hur glad och lycklig jag är. Hellt otroligt. Jag är som en helt annan person nu. Men nu får det vara slut skrivet för idag. jag skriver mer imorgon. Förresten grattis till alla leksingar som hejar på LEKSANDS IF och grattis till LEKSANDS IF a laget. Och får jag säga grattis till mig själv att Örebro är också med i elitserien. Godnatt. Ha en bra natt på er alla. /Anton <3


Av Anton Trygg - 28 mars 2013 23:01

Elitserien Kvalserien
Örebro 7 19
Leksand 7 18
Timrå 7 9
Västerås 7 8
Rögle 7 6
Södertälje 7 3
powered by everysport.com
 

Av Anton Trygg - 28 mars 2013 22:24

Resultat: Örebro är klara för Elitserien!

Örebro är klara för Elitserien efter seger mot Rögle. Och Leksand är i praktiken också klara efter en storseger mot Timrå. Notiser från alla matcher.

Rögle - Örebro 2-5

Örebro är klara för Elitserien till nästa säsong!

Laget besegrade Rögle med 5-2 på bortaplan och eftersom Leksand vann mot Timrå så är elitserieplatsen klar. Marcus Weinstock hade en stor kväll och var inblandad i fyra av fem mål och Örebro ledde också med 5-0 efter två spelade perioder.

Rögle sköt två tröstmål i den sista perioden men kom aldrig närmare än så - och resultatet innebär att skåningarna spelar i HockeyAllsvenskan nästa säsong.

Matchstatistik

Timrå - Leksand 3-8

Leksand ledde med 3-2 efter två perioder mot Timrå - sedan kom en rejäl islossning i sista perioden som Leksand vann med 5-1. Matchen slutade således 8-3.

Hetast i Leksand var Pär Edblom med totalt fem poäng. Både Jacob Blomqvist och Filip Forsberg blev tvåmålsskyttar.

Leksand är därmed mer eller mindre klara för Elitserien kommande säsong. Laget har nio poäng och 24 plusmål att gå på gentemot trean Timrå med bara tre matcher och nio poäng kvar att spela om.

Av Anton Trygg - 28 mars 2013 22:13

Örebro klara för Elitserien

2013-03-28

I en halvtom Lindab Arena tog Örebro ikväll steget upp till Elitserien efter 2-5 mot Rögle, samtidigt som Leksand besegrade Timrå.

Period 1

2.47 in i matchen fick Örebro sitt första powerplay för kvällen då Niklas Lihagen blev neddragen. Knappt en halvminut in i det numerära överläget spräcktes Marin Gerbers nolla. En knästående Henrik Löwdahl petade enkelt in 0-1 på pass från Conny Strömberg och Marcus Weinstock.

Efter Örebros ledningsmål var det Rögle som förde spelet. Hemmalaget hade mycket puck, men väldigt svårt komma fram till några hetare målchanser mot Örebros täta försvar.

Istället var det Örebro som ökade på ledningen till 0-2. Efter 14.15 bjöd Örebros poängkung i Kvalserien, Marcus Weinstock, på en ny uppvisning då han iskallt väntade ut Rögleförsvaret och med sin backhand lyfte in pucken bakom Gerber.

Skott: 12-8

Period 2

I inledningen av den andra perioden fick Örebro chansen att spela powerplay i hela fyra minuter, sedan Alexander Bonsaksen visats ut 2+2 minuter. Det långa powerplayet förvaltades dock inte, istället åkte Henrik Löwdahl ut och powerplayet förvandlades till spel fyra-mot-fyra.

Halvvägs in i perioden satte Henrik Löwdahl 0-3. Conny Strömberg var påväg runt målburen men släppte tillbaka pucken mot den första stolpen där Löwdal dök upp. Något som ställde Martin Gerber helt och hållet.

Målkavalkaden fortsatte sedan 13.25 med att Löwdahl gjorde sitt andra mål för kvällen då han slog in 0-4 på en retur efter skott av Johan Wiklander. Knappt två minuter senare kom även femman. Marcus Weinstock snappade upp pucken på egen blålinje efter Rögleslarv och bröt sig tillsammans med Stefan Gråhns fram till ett två-mot-ett läge. Weinstock spelade över till Gråhns som sköt direkt, 0-5.

Skott: 9-9

Period 3

I den tredje perioden reducerade Rögle två gånger om. 2.59 in perioden gjorde Viktor Lindgren 1-5 så han bröt in mot mål och lyckades få in pucken under Tim Sandberg. 13.22 tog skåingarna ytterligare ett kliv närmre, Daniel Zaar smög in framför Sandberg och styrde in 2-5 i powerplay.

Närmre kom dock aldrig skånelaget och Örebro kunde fira avancemanget. Trots att tre omgångar återstår av Kvalserien är Örebro alltså klara för spel i Elitserien 2013/2014.

Skott: 11-2 Totalt: 32-19

Av Anton Trygg - 28 mars 2013 22:01

Hej på er alla! Jag är så överlycklig att Örebro gick upp till elitserien det går inte att beskriva. Elitserien här kommer vi. Det är vi som är Örebro. ÖREBRO HK vann borta mot RÖGLE BK med 5-2. Och LEKSANDS IF vann borta mot TIMRÅ IK med 8-3. Nästa säsong kommer Örebro och Leksand spela i elitserien. Nu kan jag sova så gott inatt. Ha en bra natt på er alla hockey-vänner. /Anton

Av Anton Trygg - 28 mars 2013 18:32

Glad Påsk på er alla BLOGG-Vänner! Jag tänkte åka till Blåkulla men det tar för lång tid. Så jag blir hemma istället. Ha en jätte bra påsk på er alla BLOGG-vänner. /Anton

   

Presentation


Hej! Jag heter Anton Trygg och kommer från Ludvika i Dalarnas län men bor också i Örebro. Här på bloggen kommer jag och skriva om allt möjligt. Hälsningar från Anton

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards